Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yacht123
Hej!

Ska byta beläggen bak och fram efter en halvt lyckad besiktning.. Hängde upp bilen och fick se följande.. Min fråga (innan ni tittar på bilden och jag försöker kränga av hela oket) är:
Slår man bara ut sprintarna för att byta beläggen bak? Tänkte även kolla med er om det finns några bra guider för att byta fram och bak om ni inte orkar skriva instruktionerna. ALLT är så j-vla rostigt, håller på att få panik..

Bild

Tacksam för hyfsat utförliga svar, är bara van vid SAAB hittills..!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
I korta drag: Du slår ur sprintarna, tar bort "brickan" som håller beläggen, trycker tillbaka kolven, plockar ur beläggen, i med nya, i med plåt"brickan", och slår i nya pinnar.

Fram: bort med hjulet, tryck tillbaka kolven, lossa dom 2 glidpinnarna som kan sitta rätt hårt(sitter under varsitt plastskydd), bort med oken, bort med beläggen, dit med nya belägg, häng på oken, skruva dit glidpinnarna, på med hjulet, klart.

Om allt flyter på bra så bör det inte ta mer än ett par timmar totalt för den ovane.

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]