Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Blöjraggare
Tjenna!

Har ett litet problem med min bil, Det var så att jag var ute och körde en runda sen stängde jag av bilen för att snacka med en polare, Efter en halvtimme skulle jag rulla iväg, Bilen startade lätt och gick normalt sen körde jag 10 meter och då börja den hacka precis som om någon slog av tändningen och satte på den igen. Sen efter det startar den ej, Där är bensin och där kommer gnista, bensinen kommer fram till förgasaren.

Har bytt membran, har provat en annan förgasare.
Jag drog runt motorn så markeringarna kom rätt på kamaxeln och vevaxeln sen tog jag av fördelaren och kollade om rotern var på 1an cylinder men det var den ej, den var mellan 1 - 2 cylinder. Kan det va tändningen som står fel och gör det så mycket skillnad på den centimetern den står fel?

Vore väldigt tacksam för svar inom kort!
av Rådlös
Utan att komma med något greppbart fel på din beskrivning, så säger jag: Tändningen måste vara så exakt det bara går.
Vevaxeln snurrar 2 x 360° på ett fördelarvarv. En felställning på 5 - 6° framåt eller bakåt gör att motorn går illa.
Startproblem V70

Du har lagt din tråd under kategorin bilar u[…]

Volvo car UX

Och de har dessutom tagit bort möjligheten at[…]

Elschema hittar du på https://www.manualslib[…]

En sommar under min 850

Jag tycker du gör rätt i att fixa bilen […]