Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nixxxon
Hej!

En undran, finns det något lätt sätt att byta plåtar. Tänkte byta ut plåtarna på min V70 men hållaren för plåtarna är ju f*nimig inbrottssäkra! Har bytt den främre med lite supervåld men den bakre sitter lite kärvare till eftersom karossen går lätt inåt var plåten sitter så jag kan inte skjuta in skylten från sidan som jag gjorde på den främre. Nån som har ett bra tips?
Användarvisningsbild
av CarMan
beror ju på vad du har för numerplåtshållare på din bil
Användarvisningsbild
av nixxxon
Ja det är ju en bra fråga men jag hade samma på 855 så det verkar vara nån sorts volvostandard. Ser ut som en löstagbar list i nedre delen men den sitter då som berg.
Användarvisningsbild
av Loner
Listen brukar kunna fastna rejält..

Ett alternativ är ju att helt enkelt bryta bort listen, in med en mejsel från varje sida och bryt i den neråt, brukar funka och inte ge allt för stora skador på listen.
Blir det för stora, skaffa ny list eller ny hållare..

/L
Användarvisningsbild
av nixxxon
Brukar de ha såna på Volvo då?
Användarvisningsbild
av eccy243
Jajjemen! De måste ju ha några att sätta på alla nybilar...
Användarvisningsbild
av _Rick_
knacka listen ifrån sidan med ett dorn eller dyl. Den sitter som fan. Monterar gör ni genom att knäppa på listen längst med hela längden så att säga..

Men man måste knacka den åt sidan. Om det är LITA (LIDA) produkters skylthållare i Alu som ni menar.

Det finns två lister oxå. En med reklamplats och en tunn. Jag slängde min reklamlist åt fanders och satte dit den tunna.
Användarvisningsbild
av nixxxon
Ja hållaren är i aluminium eller stål men listen är i plast. Tack för hjälpen. Ska undersöka men Volvo hade bara hållare i plast så pajar jag den som jag har nu så får jag väl sätta den i plast istället.
Användarvisningsbild
av cycler
Räkna inte med handlaren för reghållare.... i alla fall inte i Malmö.

Jag var inne och sa at jag tänkte byta till EU-skyltar och undrade om de kunde sponsra med reghållare (då det står Bilia på den). Det blev blankt nej på det.
Tyckte det var fruktansvärt sniket...

/C

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]