Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pinkelton
Gör en ny tråd och ser om man kan få lite tips. Har haft en krånglande ECC med massa felkoder. Efter felsökning kalibrering fick jag bort alla felkoder. Men trots att fläkten går på full effekt är det nästan inget tryck ut i kupén alls, snarare som en svag bris! Har kollat på elementet till AC till höger om fläkten och den är inte full i skräp som jag sett många andras har varit så troligtvis borde den inte vara tät.
Har sett några trådar om folk med 940 som haft samma problem men inte hittat någon lösning.
Bilen ifråga är en 854R 1997
av umekille
Prova köra den i AC-läget fast med värmen på.
i AC läget skall det komma mer luft och då även
hetare.
av Pinkelton
Jag har AC på hela tiden. Enda gången det blir mer tryck ut i kupén är om jag har REC på. Annars är det knappt märkbart med luft som kommer och har man bara allt flås på rutan känns det inget alls om man håller 5 cm ovanför
av StefanWasa
Det är inte nån spjällmotor som gett upp? Eller axeln till ett spjäll som gått sönder, så det förblir stängt liksom?
av Pinkelton
Har kollat spjällmotorerna å de verkar röra sig som de ska, hade ett sådant problem förut men då hördes det när axeln tappade greppet liksom. Någon som vet vilken spjäll motor som styr luften till vindrutan
av Pinkelton
Jo jag har ett sådant å mycket riktigt, det var tätt. Såg bra ut när jag lyfte lite på locket å kollade men när jag tog ut det var det massa skit.

Så får tacka för alla tips
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]