- fre 07 dec 2012, 16:55
Har i några dagar sökt lite info men jag har inte hittat något konkret.. Så..
Fick som bekant hem en ny bakspoiler till min V50 i veckan.
Den är i bra skick men i fel färg och tänkte till en början lämna in den till en lackerare men enveten som man är så vill jag tamejfasen pröva själv först. Det är ju ändå en del som sitter bak, längst ner och inte syns alltför mycket på så sätt. Färgen på spoilern är en mörkare blå medan jag har en metallic blå som är lite ljusare.
Jobbat som målare och har hållt i färgspruta tidigare så helt novis kring handläggningen är jag inte men just när det kommer till bil så blir kunskapen mindre.
Jag har siktat in mig på exempelvis detta:
http://shop.bildeve.se/battringsfarg-p-443-c-150.aspx
Valt rätt färgkod och priset ser klart trivsamt ut. Men räcker 2x150ml?
Vad behöver jag mer? Polermaskin?
Eller har ni några andra idéer? Tids nog kommer sidokjolarna (när jag väl beställer...) också beställas och då även de lär behöva färg..
Trevlig helg allihopa!
Fick som bekant hem en ny bakspoiler till min V50 i veckan.
Den är i bra skick men i fel färg och tänkte till en början lämna in den till en lackerare men enveten som man är så vill jag tamejfasen pröva själv först. Det är ju ändå en del som sitter bak, längst ner och inte syns alltför mycket på så sätt. Färgen på spoilern är en mörkare blå medan jag har en metallic blå som är lite ljusare.
Jobbat som målare och har hållt i färgspruta tidigare så helt novis kring handläggningen är jag inte men just när det kommer till bil så blir kunskapen mindre.
Jag har siktat in mig på exempelvis detta:
http://shop.bildeve.se/battringsfarg-p-443-c-150.aspx
Valt rätt färgkod och priset ser klart trivsamt ut. Men räcker 2x150ml?
Vad behöver jag mer? Polermaskin?
Eller har ni några andra idéer? Tids nog kommer sidokjolarna (när jag väl beställer...) också beställas och då även de lär behöva färg..
Trevlig helg allihopa!
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld