- ons 30 jan 2013, 15:12
betterlead skrev:Ok, update. Leveransverksta'n försökte polera upp den ytterligare, men resultatet blev endast lite bättre. Försäljnings- och verkstadschefen tillkallades och bilen fotograferades. Kontakt ska ske med Volvocars - eventuellt får den genomgå någon form av speciell lackbehandling. Vissa kan tydligen trolla. Vi får se, hur det blir med det.
Allt dokumenterades och jag tog bilen med mig till slut. Ville inte lämna den och meddela hustrun att hon riskerade att vänta en omgång evighet ytterligare, på sin bil.
Det rätta hade så klart varit att vända på klacken och be dem återkomma med en annan ny bil. Jag vet...
Dock, gör handlar'n så gott han kan och vi har en lugn och stillsam dialog.
Nåväl, bilen är lite provkörd och vad ska man annat säga - än att den är bara så himla bra att köra. Och T3:an i V40n räcker mer än väl till. Absolut tillräckligt kvick om man inte ska köra racing med den. Och då kör jag ju dagligen annars med en mustig 2,5FT - som jämförelse. Jaja, det är skillnad. Däremot är körglädjen ändå, flera gånger större i V40n. En 2,5:a under huven på den bilen är nog mumma.
Annars ett lite fel - växelspaksknoppens belysning fungerar inte. Jag sa inget vid leveransen - trodde det var en inställningsgrej. (Jag är typen som inte vill ha en lång genomgång vid leveransen - vill pilla på kontroller och knappar själv. Upptäcktsfärd!) Får kolla med Bilia imorgon.
Fyyy vilken otur. Lider med dig, kan bara föreställa sig när man längtar efter något och har väntat i evigheter för att sedan få en sådan kalldusch. Usch.
Till tröst är jag säker på att Bilia fixar detta. Själv hade jag krävt att delen bytats ut, dvs inget snack om omlackering och så. De har försäkringar som täcker sånt så bara av med plåten och på med en ny. Jag hade inte accepterat annat.
Ang. upplyst växelspaksknopp så är det tillval, har du den digitala instrumenteringen bör den dock ingå. Någon särskilt inställning (av/på) finns inte.
Lycka till och hoppas det ordnar sig

-)
V60 D2 Momentum MY15, Caspian blå.
Extra Utr: Automatare, VOC-klimatpaket, teknikpaket HP7/SC, Rex 17" hjul
Tidigare bilar: V40 D2 (MY13), V70II (MY09), V50 (MY07) och S40 (MY04)