- sön 27 jan 2013, 18:52
Jag använde den grövre trädgårdsslangen Ø 3/4,körde du med en burk kaustiksoda till en hink med rätt varmt vatten i en timma,å körde runt blandningen med pump?
Jag spola bara igenom med rent vatten å satte tillbak`s slangarna å fyllde systemet,kanon värme även på tomgång.Förut var det knappt någon värme alls.
Freddieee skrev:erbe skrev:Hadde samma bekymmer med min d5à 06. Lossade båda slangarna till elementet på torpedväggen,drog slangar till en hink fylld med rätt varmt vatten ca 10L samt en burk med kaustiksoda.Använde du vanliga slangar? typ trädgårdsslang? eller måste det vara en större slang för att passa på anslutningarna på torpedväggen??
Ta en dränkbar pump på ena ledningen å kör igenom systemet ca 60min.
Gjorde detta nyss efter skitdålig värme trotts massa kylarrens mm,så kaustiksodan löste all skit å har nu värme så jag bränner mig vid utblåsen![]()
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... ump-17971/
Denna använde jag:
DP 500 W med rostfritt pumphus. Max. tryckhöjd: 7,5 m. Max. vattenflöde: 10 m³/h. Vikt: 6 kg. Anslutning: 1 1/4" NPT
Jag använde den grövre trädgårdsslangen Ø 3/4,körde du med en burk kaustiksoda till en hink med rätt varmt vatten i en timma,å körde runt blandningen med pump?
Jag spola bara igenom med rent vatten å satte tillbak`s slangarna å fyllde systemet,kanon värme även på tomgång.Förut var det knappt någon värme alls.
- By garagenisse