Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av vincentvega
Hej!

JAg har inte tummen mitt i handen men är heller inte den som ger mig på att löda om reläer. JAg har Exakt samma problem med min 945 SE -96. Enligt hans persson bil i västerås (som inte haft ett rätt hittills vad gäller mina bilar iofs) så skulle det vara fel på antingen elektronikboxen för tändningen alt. insprutningen. Tändboxen har jag bytt men felet kvarstår.

Kan det alltså vara ett bränslerelä som är paj? Var sitter det och vad kan ett nytt gå på? Insprutningsboxen kostar 10000 ny så jag vill inte 'testa' att byta den. Kostar ett par tusen på skroten begagnade. Inte heller något jag har råd att testa för skojs skull.

TAcksam för svar... please... nu lägger den av ett par gånger i värsta fall på den mil jag har till jobbet.
av vincentvega
Hm.. har inte haft tid att kolla reläet än... måste ju plocka ut stereon osv. för att komma åt så det får bli någon annan gång. MEN! Däremot har jag sprayat elektronikrengöringsspray i kontakten på hmm... flödesgivaren tror jag det hette OCH även en kontakt som sitter precis ovanför batteriet på höger sida. Dessa var kanska ärgade och bilen går MYCKET bättre. Det händer fortfarande att den inte vill starta men det är en gång i veckan istället för 2 ggr på en kvart. Ska göra om rengöringen lite mer seriöst en gång till och se om problemet försvinner helt....
Användarvisningsbild
av lilleman
hej du behöver inte plocka bort stereon för att komma åt bränslerelät det räcker med askfatet och kåpan in till säkringarna och det lilla facket med tändaren sen kommer du åt reläerna mvh/roger
av vincentvega
Hmm.. men vad f-n. Jag såg inget sätt att få bort facket med tändaren :-S Därför antog jag att stereon var tvungen att tas ur. Iofs var det mörkt, trångt och jag slogs med en bakåtvänd barnstol i passagerarsätet men...

Hmm... får väl göra ett nytt försök då :-) Tips om hur det sitter fast mottages gärna...
Användarvisningsbild
av lilleman
hej dra ut tändaren sen drar du bort sargen den lilla fyrkantiga som sitterrunt tändarhålet när den är borta så sitter det 2-skruvar därbakom skruva bort dessa sen drar du ut facket och lägger det tillsidan nu har du översikt över alla reläna bränslärelät är vitt sitter i vänster sida mvh/roger :) skönt att fler än jag som brottas med barnstolar har 4barn och ett femte på gång lycka till med barn och bil :) :)
av vincentvega
Nöjer mig med två kids däremot. Jag ska kolla relät igen men som sagt... regöring av kontakterna i motorutrymmet har nästan eliminerat problemet. Någon som är intresserad av en tändbox? :-) har ju en över eftersom hp bil, västerås tyckte ett byte skulle lösa problemet. Tydligen bytte jag en felfri box. :-(

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]