jpennerb skrev:Nu i veckan kom ett paket från Autotech med en APC fylld med steg 1. Och idag gjorde jag programmeringen som gick väldigt smidigt, ca 5min inkl. allt! Har testat lite, men med det svåra väglaget så får en riktig utvärdering göras senare. Men kan säga att det blev en enorm skillnad även i vanlig lugn vardagskörning. Speciellt automaten lirar väldigt bra ihop med det extra vridmomentet och gör växlingarna mjukare. Blev också en kort repa på motorvägen och mellan 100-150 sköt motorn på helt odramatiskt, lent och mjukt med massor av kraft. I morgon blir det en längre vända för att testa lite.
Nöjd!
-)
Ursäkta om jag verkar grinig, men det känns som kompletta fantasisiffror att på en 2,5FT få ut 298hk och
470Nm med detta chiptrim, särskilt som övriga aktörer på marknaden (inkl polestar) ligger ENORMT mycket under i sina specar (med E85)
Jag frågar ödmjukast om det finns några papper på E85 bänkningar med deras chip? Den som ligger i
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 20#p655180 säger 271 hk samt 427 nm, medan den för original visar 223 hk samt 357 nm, dvs en skillnad på ca 50 hk och 70Nm
Sen har ju du 200hk varianten, så jag förstår att skillnaden blir STÖRRE med den, men ovanstående graf säger inte 298/470.
Tacksam för feedback, för om det blir som du säger så ÄR det ju helt plötsligt vits att chippa en 2,5FT
Mvh Patrik