Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvowille
shenare ! kom ut en dag skulle starta bilen men den gick inte igång inte ett liv soppa upp till spridar huset ( där dem fyra spridarna går ihop ) ingen gnista heller har bytt förljande:

Hallgivare
Tändmodul
Fördelarlock
Rotor

motorn är en b23e !

väldigt tacksam för svar !!

mvh wille :)
Användarvisningsbild
av robban67
Nä, det enkla jag funderade på var om kamremmen hade gett sig .
De bytta grejerna är bytta till nya eller gamla fungerande ?
Kabelproblem från hallgivaren till boxen ?
av volvowille
allting är nyköpt på autoexperten... kamremmen är hel ! startmotorn rasslar som satn och har nog inom kort gjort sitt... farsan berättade om att han hade en bmw som man var tvungen att putta igång för att startmotorn tydligen tog förmycket ström så de fanns inget kvar för tändningen... lite luddit förklarat men men kan de vara så ?
av 94093a
volvowille skrev:allting är nyköpt på autoexperten... kamremmen är hel ! startmotorn rasslar som satn och har nog inom kort gjort sitt... farsan berättade om att han hade en bmw som man var tvungen att putta igång för att startmotorn tydligen tog förmycket ström så de fanns inget kvar för tändningen... lite luddit förklarat men men kan de vara så ?
det är väl bara att prova rulla igång den så vet du om det är startmotorn eller inte :D
Bromsar på S60

Är väl inga konstiga miltal på det[…]

Någon som varit med om det förut? Jag […]

Köpa en tidig XC90?

Jag har en tidig XC90 D5 2016 köpt ny som har[…]

Volvo car UX

Jag vill verkligen uppmana alla som inte är n[…]