Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850robin
Hej, har ett jävligt jobbigt å konstigt fel på min 855 (import) om de nu gör skillnad..

Mitt batteri var urladdat en morgon , å efter jag laddat upp det har bilen tappat gnistan , strömmen till soppa pumpen försvunnit och
Lamprna på instrumenten lyser ej? Oljelampan osv men bilen går runt som den ska?
Har kollat säkringar Alla relän även huvudreläna vid kylet Bytt tändspole boxarna i motorutrymmet blir snart galen...

Någon som kan ha nått tips om vad de skulle kunna vara? Synd å skrota den för detta lixom..
av 850robin
har hört att man kan rycka ur larm relät 210 211 och ersätta med ett relä till 210?

Gäller detta i "pinnen i intrumenten" larmet med?
av *pettson*
850robin skrev:Hej, har ett jävligt jobbigt å konstigt fel på min 855 (import) om de nu gör skillnad..

Mitt batteri var urladdat en morgon , å efter jag laddat upp det har bilen tappat gnistan , strömmen till soppa pumpen försvunnit och
Lamprna på instrumenten lyser ej? Oljelampan osv men bilen går runt som den ska?
Har kollat säkringar Alla relän även huvudreläna vid kylet Bytt tändspole boxarna i motorutrymmet blir snart galen...

Någon som kan ha nått tips om vad de skulle kunna vara? Synd å skrota den för detta lixom..
Eftersom batteriet var loss sist. Sitter verkligen alla anslutningar på pluspolen som dom ska? Då menar jag ALLA. Värt att titta på?
av 850robin
har nu löst det, bytte ut ALLA reläna vid säkringsboxen i motorutrymmet för 2 st av de som de står "j" på var kassa har bytt ut dom förra veckan men tydligen hade man 2 till som var kassa :SSSS men köpte nya idag samt byglade larm relät under pedalerna och whiips så starta den :-)
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]