Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tetsuya
Tja.
Jag får ingen styrsignal på mitt bränslerelä till huvudpumpen och undrar vart den kabeln går?
Jag har hela tiden haft signal till tankpumpen, men nu helt plötsligt så försvann den med.
Jag har haft en billaddare på huvudpumpen så soppan gick fram, men den startade inte ändå, kanske strömmen inte räcker till.
Däremot har jag för mig att styrsignalen är sammankopplad med Lmm och spridarna så kanske därför den inte startar.
Sen så startade jag bilen ena dagen och nästa gick det inte och jag kör inte med bilen utan kör bara fram den till garaget några meter ibland.
Någon som har en idé?
/Pierre
[Sideways Is The Only Way Forward]
av Tetsuya
Nu har jag hittat båda signalerna och det kommer från styrboxen.
Jag har mätt dem och fick full kontakt, tror ni att det kan vara styrboxen?
Jag har haft den öppen och tycker den ser fin ut, men vet inte riktigt vad man ska kolla efter.
Annars får jag kolla till styrboxen och det enda jag hört är att styrboxen behöver en signal från tändsystemet för att funka, annars stänger den av bränslepumpen, som är behändigt i en krock.
av Volvo264GLE
Tja! Jag hade ett liknande problem en gång, hade en tråd här som jag skrev i och jag testade och testade grejer men det fungerade inte.. Så gick jag över säkringarna (igen!) med en multimeter och fann att säkring en till pumpen var glapp.. Har du gjort det? :wink:

Felet med den säkringen återkom sedan igen efter ungefär 2 månader (bilen stannade mitt på riksvägen) men då var säkringen det första jag kontrollerade.
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]