- mån 19 dec 2011, 12:28
okej. Så rent teoretiskt så kan problemen bero på batteriet? Jag kan inte säga att den är mer lättstartad när batteriet är fulladdat. Det enda jag kan konstatera att bilen är lättstartad då den är relativt varm. Vet inte om det utesluter olika felkällor, men det känns som om glödningen kan vara en trolig källa till varför jag har problem.
Vad kan övriga felkällor vara?
Dessa har varit uppe i tråden tidigare:
Dålig kompression - Toppen nyligen renoverad och testad så detta borde anses uteslutet
Dålig bränsletillförsel - Bilen går bra och om pumpen skulle vara dålig borde det väl märkas även under gång?
Dåliga insprutare - JA, vad sägs om detta. En del säger att det i så fall märks på ett högre returflöde. Vet dock inte om det påverkar vid start, och om det i så fall även borde märkas under gång?
Kom gärna med fler uppslag
edit: pratade med en kille på dieselverkstaden och det troligaste är kanske att en spridare är kass och läcker tillbaks för mycket, som någon annan antydde tidigare.
Vad kan övriga felkällor vara?
Dessa har varit uppe i tråden tidigare:
Dålig kompression - Toppen nyligen renoverad och testad så detta borde anses uteslutet
Dålig bränsletillförsel - Bilen går bra och om pumpen skulle vara dålig borde det väl märkas även under gång?
Dåliga insprutare - JA, vad sägs om detta. En del säger att det i så fall märks på ett högre returflöde. Vet dock inte om det påverkar vid start, och om det i så fall även borde märkas under gång?
Kom gärna med fler uppslag
edit: pratade med en kille på dieselverkstaden och det troligaste är kanske att en spridare är kass och läcker tillbaks för mycket, som någon annan antydde tidigare.
- By Kamelen