Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 855_se_97
Problem med ABS-sensor(bak) :roll: .
Någon som kan ge lite tips och råd?...

Är det värd att åtgärda felet själv mao lätt, eller ska man lämna in till verkstan?
Bilen är en 855 97 årsm.

Tack!
Användarvisningsbild
av ankman
Kolla om den sitter konstigt till eller om det är ett kabelbrott på den...
Går säkert att byta den själv om det behövs...
av pgottis
ankman skrev:Kolla om den sitter konstigt till eller om det är ett kabelbrott på den...
Sensorn sitter lätt till, bara o skruva av hjulet o kika in så ser du den. Kabelskarven sitter under baksätet så den kan va lite pysslig o få fram men de e inte svårt.
Du måste byta båda sidorna bak tror jag, hat för mej att dom bara går o köpa parvis
av 855_se_97
pgottis skrev:
ankman skrev:Kolla om den sitter konstigt till eller om det är ett kabelbrott på den...
Sensorn sitter lätt till, bara o skruva av hjulet o kika in så ser du den. Kabelskarven sitter under baksätet så den kan va lite pysslig o få fram men de e inte svårt.
Du måste byta båda sidorna bak tror jag, hat för mej att dom bara går o köpa parvis
Användarvisningsbild
av apersson850
Man köper dem parvis, men om man vill kan man pillra ut bara den trasiga ur kontaktdonet, och så stoppa in motsvarande nya där. Så gjorde jag. Nu har jag en till andra sidan i reserv, tills den behövs, inte långt innan.
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]