- lör 19 jan 2013, 18:29
Jag retar mig på en "nödvändig" konstruktion. Inte ett tillbehör. Det är vindrutetorkarnas (dolda?) placering. Det utrymmet nedanför framrutan, under motorhuven tycker jag väldigt illa om. Nu på vinter blir det fullt med is och snö. På sommaren är det fullt med löv och tallbarr. Och man kommer inte åt att rensa där. Bara för att någon statusbilfabrikant (Mercedes?) införde detta stolliga så behöver inte alla andra följa efter. Det kanske fungerar på bilar som bara är avsedda att rulla vid Medelhavet eller Mexikanska golfen, men inte i Norden.
Så håller jag med Mati om att klockan borde vara styrd av t.ex RDS-signaler. Jag har även påtalat detta till Volvocars för några år sedan. Dom tackade artigt och skulle (kanske?) titta på det. Hittills har vi inte sett något resultat av det.
Så håller jag med Mati om att klockan borde vara styrd av t.ex RDS-signaler. Jag har även påtalat detta till Volvocars för några år sedan. Dom tackade artigt och skulle (kanske?) titta på det. Hittills har vi inte sett något resultat av det.