Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toorop
bytet imorn gäller en 88 740, som gått 16-

han bytte vevshusvent för att det geggat igen, när jag lyssna under huven hörde jag inga missljud men får kolla imorn igen. Killen har begärt ca 17 tusen för bilen, ljudet i min bil spelade roll då han ville ha med det i inbyte,
Användarvisningsbild
av Nexus
körmessigt så är det som kliva in i framtiden. Vet själv då jag har en 740-88 och en V70 2,5t-99.
Användarvisningsbild
av toorop
Nexus skrev:körmessigt så är det som kliva in i framtiden. Vet själv då jag har en 740-88 och en V70 2,5t-99.
'

haha kan jag tänka mig, får fan kolla upp det där imorn. om jag inte har lyft imorn så får jag sticka in huvudet, om det kommer nån droppe? oftast är ju bilen o motorn skitig, men pissar det ut olja eller om man ser att det gjort det är det kört. Men måste man ha lyft för att se eller duger ögat när bilen är nere på backen? det lär väl synas. är det nära oljepluggen?

röda markeringen!
http://www.ladda-upp.se/bilder/fwbzccqmgetikt/
Användarvisningsbild
av toorop
toorop skrev:
Nexus skrev:körmessigt så är det som kliva in i framtiden. Vet själv då jag har en 740-88 och en V70 2,5t-99.
'

haha kan jag tänka mig, får fan kolla upp det där imorn. om jag inte har lyft imorn så får jag sticka in huvudet, om det kommer nån droppe? oftast är ju bilen o motorn skitig, men pissar det ut olja eller om man ser att det gjort det är det kört. Men måste man ha lyft för att se eller duger ögat när bilen är nere på backen? det lär väl synas. är det nära oljepluggen?

röda markeringen!
http://www.ladda-upp.se/bilder/fwbzccqmgetikt/

har även hört att fjädrarna bak är svin dyra, upp till 10 tusen och de går sönder ofta på v70. 850?
sån är nivomatic dämpare.... finns det ppå 98:a? hur vet jag om jag har de, och ifall de pajjar kan man köpa vanliga och även då byta fjädrarna?

bilen har ej drag, ifall det hjälper
av virtq
Nej det är bara om det är en AWD. Men det är det förmodligen inte eftersom du inte nämner det i din beskrivning. Är det framhjulsdrift så kan du hitta fjädrar för tusenlappen. Kamremmen ska bytas vid 24 000 mil så det är ju bara bra att det redan är gjort på den bilen. Men som sagt kolla om det läcker mellan låda och motor, brukar endast vara lite fuktigt, inget stort läckage, men det orsakar problem med lamellerna.
Användarvisningsbild
av toorop
virtq skrev:Nej det är bara om det är en AWD. Men det är det förmodligen inte eftersom du inte nämner det i din beskrivning. Är det framhjulsdrift så kan du hitta fjädrar för tusenlappen. Kamremmen ska bytas vid 24 000 mil så det är ju bara bra att det redan är gjort på den bilen. Men som sagt kolla om det läcker mellan låda och motor, brukar endast vara lite fuktigt, inget stort läckage, men det orsakar problem med lamellerna.

Bilmodellstyp VOLVO V70 193 Hk
Effekt hk 193
Volym cm3 2435
Cylindrar 5
Drivmedel Bensin
Karosstyp Kombi
Motorkod B5254T
TecDoc ID 7259
Information om det valda fordonet
Fordon VOLVO V70
Fordonsslag Personbil
Chassinummer YV1LW5602W2443020
Motorkod/er B5254T
Fabrikantskod VO
Gruppkod VO
Reg.datum 2004/05/03
Import Ja
Kaross Kombi
Växellåda Manuell
Färg MBLÅ
Drivmedel Bensin
Motoreffekt 193 Hk (142 kW) EG
Däck 205/50R16
Användarvisningsbild
av toorop
Alfredo skrev:Import, ofta mätarställningen skruvad.

sant, men oftast rosrfri har jag hört, denna var det absolut ingen rost. 1 % kanske.
av Tommty
behöver det inte betyda, därför kolla nogrant.

Och det låter som att om han bytte vevhusventen för den "kletat igen" så märkte han det nog att det läcker olja mellan motor och växellåda: Nåt du måste kolla nogrant om du inte vill pröjsa 10k extra.
Användarvisningsbild
av Alfredo
toorop skrev:
Alfredo skrev:Import, ofta mätarställningen skruvad.

sant, men oftast rosrfri har jag hört, denna var det absolut ingen rost. 1 % kanske.
Där har Du rätt, gärna från Italien

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]