PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Sladda försiktigt! Många av trådarna på detta forumet inleds med att någon hade varit ute och sladdat med bilen. Sedan dess är A, B, C, och D trasigt. Och det är ofta dom långa trådarna och svårförklarliga felen där vederbörande får hur många tips som helst, men inget hjälper eller stämmer.
ja du har rätt rådlös ska nog ta det lite lugnt nu när jag kanske vet vad som är felet. :) inte så kul om jag kör sönder nått så den blir stående obrukbar. :???:
ska även passa på att kolla så allt ser bra ut under "bottenplattan" så att alla fjädrar ser bra ut och att det rör sig och går tillbaka som det ska när jag ändå håller på. :)
är det nått speciellt jag ska tänka på när jag byter kondensator och brytare? jag har ju bladmått och så och har letat lite videos på youtube hur man gör så jag förstår på ett ungefär (det var visserligen på en vw bubbla men fördelaren påminner om min)
så där ja! :D delarna är på plats (har inte provkört än men ska ut snart :wink: ) tändstiften är rengjorda (såg att dom var lite vita på några små fläckar vad kan det bero på?? dom har bara varit svarta alla andra gånger :???: ) men såg att slangen som går till bromsservon var väldigt sprucken på sina ställen (framför allt närmast förgasaren och grenrören) sitter slangklämmor på båda ändarna men kan den dra tjyvluft i alla fall? :???: har läst att en sprucken bromsservoslang kan ge konstig gång. :???: är det värt att byta ut slangen? kan ju inte kosta många kronor.
hej igen! :D nu har jag vart ut och åkt länge och förändringen är magisk!! :D bilen går jämnt utan att låta bö,bö,böböböbö,bö :wink: och svarar hur bra som helst på gasen och trots att jag la mycket belastning på den genom att ta en lång brant backe och ligga på 2000 varv i 30 så gick det utan problem plus att den inte börja hacka och spotta! :D jag är mycket nöjd och sjukt glad över att den går så bra! kan hända att jag får ställa om tändningen lite lite men den går i alla fall nästan helt felritt! :D brytarna har jag kollat avståndet på mycket noga både innan och efter jag skruvat fast skruven, ska titta igen imorgon om det fortfarande är rätt. :)
slangen kommer jag byta för den är verkligen i dåligt skick men annars så är det väll inge mer nu på ett tag. :) jag vill tacka alla som svarat och gett tips ni har gjort en a-traktor åkare sjukt glad!! :D
ja plötsligt är det mycket roligare att åka, plus att man slipper åka omvägar för att slippa backar och åka vägar där det inte är mycket folk för att man skäms för hur illa den gick och lät. nu så kan man åka vart man vill och tycker den låter mycket bättre nu eftersom den går jämnare och för att det låter så gött när man trycker på gasen lite (har rätt stor dimension på röret :wink: ) för nu är det bara motorljud och inte motoroljud i form av spottande och hackande :wink:
okej ska leta på ett ställe där man kan köpa ny fräsch slang och byta den omgående :D.
även fast det kan krångla ibland så måste jag säga att volvo är en förjävla bra bil speciellt dom äldre modelerna dom håller länge och oftast så är det lätt att hitta delar och inte allt för dyrt plus att amazon 140 serien och 240 serien har ju grymt stuk och stor potential! go volvo säger jag bara! :D
vol:-)

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]