Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Om det fuktar kring bromssystemet så är det en SPansk flagga, för då har det ju redan börjat läcka, en kraftig inbromsning då kan göra att det går helt på tok. Så om det fuktar har det redan gått för långt.
Är det i en skarv så kaaanske det kan bli en tvåa, men är det på ett rör eller en slang då är det absolut inte ok enligt mig.

Jag tror inte det är nån skillnad på sånt nu mot förr, under dom år jag hållit på har dom iaf här alltid varit hårda på sånt. Jag hade en gång sprickor på en bromsslang och höll på att få lämna bilen, dock fick jag en tvåa som gick ut kl 24 samma dag, för att ta mig hem, dock for jag och fixade det på stört och åkte in igen efter en liten stund så den gick igenom.
En 3:a, alltså körförbud innebär att man måste till Bilprovning igen, så var det iaf förr, Ackreditering är bara på "ombesiktning".

Förr kunde man ju även avbryta besiktningen om man märkte att det höll på att gå åt skogen.
umekille skrev:Vi får se om något år hur det har gått med det nya
inom bilprovandet...säkert kommer det många bilar med
2-or på blocket billigt framöver en händig kan köpa och fixa
med vinst.Många fina bilar men med strunt 2-or kommer gå på skroten med.
Min farhåga med konkurrensen på bilprovning är att det går åt motsatta hållet, att de nya är extra snälla för att locka kunder. Och det skulle inte bli bra utan katastrof.
ljudet av ett dött batteri?

https://uploadnow.io/f/wJCCQ6F

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]