Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JT855 skrev:Måste knycka tråden just. Denna mottagare som ni säger sitter på instrumenthuset, vars där sitter den? Har satt i ett VGA II larm i min 850 men gamla fjärrcentrallåset sitter ju också kvar ännu. Om jag ska plocka ur det måste jag alltså plocka med nån mottagare som sitter på instrumenthuset då eller?
Skaffa dig en torx-sats eller låna.

1. Ta en kniv och snäpp bort luftventiler, defroster till sidorutan, högtalargaller
2. Skruva som en idiot. En skruv o varje hål typ, 2 i intrumentet samt mittenventilerna och handsfacket.
3. Ta försiktigt bort brädan.
4. snäpp bort instrumenthuset.
5. Skruva bort den svarta dosan i mitten på baksidana, väldigt små mejseltorx som gäller.

Gör likadant i omvänd ordning.

Såhär ser den ut på min v70: http://img836.imageshack.us/img836/1500 ... 239182.jpg
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Sunschreem skrev:Skaffa dig en torx-sats eller låna.

1. Ta en kniv och snäpp bort luftventiler, defroster till sidorutan, högtalargaller
2. Skruva som en idiot. En skruv o varje hål typ, 2 i intrumentet samt mittenventilerna och handsfacket.
5. Skruva bort den svarta dosan i mitten på baksidana, väldigt små mejseltorx som gäller.

Såhär ser den ut på min v70: http://img836.imageshack.us/img836/1500 ... 239182.jpg
Observera att detta gäller endast för s/v70.
850 har larmet i reläboxen märkt 210-211, och koms åt genom att ta bort sparkskyddet under ratten.
Om man bara har fjärrlås så sitter denna modul som nämnts till höger om handsfacket, och koms enkelt åt genom att ta ur handsfacket. På s/v70 sitter handsfacket med 6 skruv(torx, så klart) har jag för mig, 3 upptill och 3 nedtill. Hur det sitter på 850 vet jag inte, men det bör vara snarlikt.

Bara lite förtydligande så du inte går och river bort instrumentpanelen på din 850 ;)
Lucif3r skrev:
Sunschreem skrev:Skaffa dig en torx-sats eller låna.

Observera att detta gäller endast för s/v70.
850 har larmet i reläboxen märkt 210-211, och koms åt genom att ta bort sparkskyddet under ratten.
Om man bara har fjärrlås så sitter denna modul som nämnts till höger om handsfacket, och koms enkelt åt genom att ta ur handsfacket. På s/v70 sitter handsfacket med 6 skruv(torx, så klart) har jag för mig, 3 upptill och 3 nedtill. Hur det sitter på 850 vet jag inte, men det bör vara snarlikt.

Bara lite förtydligande så du inte går och river bort instrumentpanelen på din 850 ;)
ahh, trodde den satt däruppe med. Tur man inte har 850 å får köra ryggbrytarläge :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Sunschreem skrev:ahh, trodde den satt däruppe med. Tur man inte har 850 å får köra ryggbrytarläge :P

Ja, det kan jag lova att det är. Iaf om man är lite småomsmidig som jag är :lol: Rev ju ur det där larmet förut och skulle montera i V70in innan jag visste att det inte passade... Allt slit i onödan :lol:
Tycker reläboxen sitter helt idiotiskt till på 85x70 modellerna. Tacka vet jag 7/940 där reläboxen sitter bakom askkoppen/stereon :P
Lucif3r skrev:
Sunschreem skrev:ahh, trodde den satt däruppe med. Tur man inte har 850 å får köra ryggbrytarläge :P

Ja, det kan jag lova att det är. Iaf om man är lite småomsmidig som jag är :lol: Rev ju ur det där larmet förut och skulle montera i V70in innan jag visste att det inte passade... Allt slit i onödan :lol:
Tycker reläboxen sitter helt idiotiskt till på 85x70 modellerna. Tacka vet jag 7/940 där reläboxen sitter bakom askkoppen/stereon :P

Värmepaketet är annars en höjdare om man som mig är lite rund om magen o är strax under 2 meter lång. Vet en vän till mig han brukar sätta sig tvärtom i stolen när han skruvar med sånt :P dvs fötterna i taket o huvudet på golvet :P

Här finns för 850 snäll som jag är :)

http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]