Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gjorde som greeken sa här inne i en annan tråd och satte dit ett motstånd på 2.2ohm på kontakten under stolen. Dock fick jag då srs-0042 för hög kapacitans ist. Någon som har erfarenhet av detta?

Bil V70-01
Esarp skrev:Gjorde som greeken sa här inne i en annan tråd och satte dit ett motstånd på 2.2ohm på kontakten under stolen. Dock fick jag då srs-0042 för hög kapacitans ist. Någon som har erfarenhet av detta?

Bil V70-01
Det ska inte vara 2,2kohm?? Vad har du gjort förresten?
1. Felsökt bilen med Vida funnit Srs-0044 är hög resistans.
Kontaktade Volvo o snackade men en kille i verkstaden som sa att jag skulle koppla av minus Polen o vänta 10 min sedan klippaklippa de orangea srs kablarna under höger stol( kontaktstyckena ärrgar gärna igen i vårt svenska klimat. Lödande om kablarna utan för kontakten. Nolla systemet med Vida, Dock med samma fel kod kvar.

2.
Då frågade jag här på forumet och fick till svars att jag skulle ta av minus Polen vänta 10 min sedan löda ett 2.2ohm's motstånd på kablarna. Efter de fick jag Srs-0042, dock försvann srs-0044 felkoden.
Perra83 skrev:
Esarp skrev:Gjorde som greeken sa här inne i en annan tråd och satte dit ett motstånd på 2.2ohm på kontakten under stolen. Dock fick jag då srs-0042 för hög kapacitans ist. Någon som har erfarenhet av detta?

Bil V70-01
Det ska inte vara 2,2kohm?? Vad har du gjort förresten?

Den ska vara på 2.2
Användarvisningsbild
av Esarp
Klippte sladdarna till kontakten från bilsidan o lödade motståndet där
srs-0042 för hög kapacitans
Jag har för mig att det förutom ett motstånd så finns det en kondensator med i kretsen där av så får du felkoden med srs-0042 för hög kapacitans. En kondensators kapacitans mäts i Farad. På nyare bilar är det inte bara bara. Mvh Kurtanua

Hej uppdatering! Testade att nollställa men f[…]

Jag har noterat att varvtalsräknaren stå[…]

Vi som beställt nya XC60

Faktiskt reagerat på detta i min V60. Min v&[…]

Tidigare har det handlat om återkallelser p&[…]