Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det lyser svagt från de olika mätarna på instrumentpanelen(740 Glt 1990), särskilt precis efter att jag startat bilen. När jag kört ett tag börjar det lysa bättre. Kan detta bero på dåligt batteri eller har det måhända något med generatorn att göra? Sticker ej under stol med att jag är tämligen okunnig gällande bilar i allmänhet :oops: tacksam för svar! :D
Du bör börja med att kolla upp alla jordförbindningar. Börja med dom stora, mellan motorn och batteriet och gå sedan neråt ända in till instrumentpanelen. Någonstans på vägen kommer du förmodligen att hitta en dålig jordkontakt eller anslutning.
När du misstänker att du har hittat någon dålig, så ha en kabelbit med t.ex krokodilklämmor i beredskap. Anslut den mellan dom platser som jordningen skulle ha fungerat på. Då ser du om du har kommit rätt.
OBS! När du letar på batterijorden så måste du ha en grövre kabel. T.ex en hjälpstartkabel.
Reostaten kan vara kass, prova att ta en kabel och skala den i båda ändar och prova att sätta den på kontaktytorna där reostaten sitter. Vill säga kopparringarna.

Reostaten är dimmern som du ställer ljusstýrka med. Finns en liten pinne på höger sida av panelen som man kan vrida på för att göra detta.

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]

De senaste dagarna upplever jag att mina bromsar t[…]

Bromsar på S60

Är väl inga konstiga miltal på det[…]