Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pikkis
Hej! Jag undrar om jag kan kolla bilens felkoder själv? Behöver man några instrument och hur går man till väga?
Jag har en volvo s70 -98 glt
av KaliZ
Hejsan!

Jag misstänker att OBD2-uttag finns även på en -98.
Öppna mittkonsolen och se om du har en plastlucka som det står "OBDII" på. Där ska ett instrument anslutas.

Jag tycker dem billiga felkodsläsarna som finns på ebay fungerar fint. ELM 327 heter dem.

Har du en android-mobil så köper du en som tex har bluetooth och laddar ner appen "Torque".
Har du en iphone så köper du en som har Wifi och laddar ner appen "Rev".

Googla runt lite på nätet så löser du det utifrån ovan nämnda sökord.

Lycka till!
//KaliZ
Användarvisningsbild
av Lucif3r
KaliZ skrev:Hejsan!

Jag misstänker att OBD2-uttag finns även på en -98.
Öppna mittkonsolen och se om du har en plastlucka som det står "OBDII" på. Där ska ett instrument anslutas.

Jag tycker dem billiga felkodsläsarna som finns på ebay fungerar fint. ELM 327 heter dem.

Har du en android-mobil så köper du en som tex har bluetooth och laddar ner appen "Torque".
Har du en iphone så köper du en som har Wifi och laddar ner appen "Rev".

Googla runt lite på nätet så löser du det utifrån ovan nämnda sökord.

Lycka till!
//KaliZ

ELM327 funkar inte på dom allra flesta -98or (och -97). Laptop + kabel + vol-fcr är det som gäller om man ska läsa koder själv.
av JT855
Det finns en på tradera som säljer Volvo-fcr. Beställde själv till en v40 jag hade ett tag. Fick den i brevlådan efter 2-3 dagar. Säkert billigare än biltemas också. Bara ett litet tips :)

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]