Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
En silver färgat Chrysler 300 C, nya modell, riktigt biffig bil,,mycket fin..blir kanske en sådan om ett år eller så :wink:
av sportmomentum
Chryslergruppens "sportmärke" Dodge gör väldigt trevliga bilar.
Dodge charger SRT8 med 425 kusar är sååå snygg. Det är även Green light för att serieproducera Challenger :twisted:
där kan man snacka om kultbil. Det verkar gå hem att bygga retrobilar med modern teknik.
av Luzion
Toyota såklart! Ingen specifik modell utan bara en Toyota. Bilar som håller i ur och skur.
av MGZTT
Jag äger i dagsläget ingen Volvo, men sneglar på nya S80:n. Om nästa bil inte blir en sådan så lär det bli en högst två år gammal BMW 3- eller 5-serie.

Är annars nöjd ägare till en MG ZTT, en riktig uddabil som jag aldrig vill skiljas ifrån! :) Saabarna, däremot, ska bytas bort rätt snart....
av para
Skäms nästan lite nu men...... funderar på att byta ut min xc90 mot en..... Hyundai SantaFe Crdi. Mest av ekonomiska motiv
Användarvisningsbild
av hj
Mercedes-Benz, ingen diskussion. Om man får drömma så är en CLK eller S det jag vill ha, ska man vara realistisk så blir det en C-klass. Kvalitetsskäl, nostalgi från barndomen och ren och skär tjusning är orsakerna.
Användarvisningsbild
av eldaria
Om den såldes i Europa blev det en Tesla Roadster. :-) http://www.teslamotors.com
Jag tycker den är klart coolaste bil som finns just nu. :-)

248hk
0-100 på 4 sekunder.
Top hastighet över 210km/t
400km på en laddning.
Full laddad på 3.5 timmar.
Inga avgaser!!!

Jag tror dom flesta kör mindre än 400km på en dag och inte med mer an 2 personer, kolla runt i bilkön så ska du se. :-).
Har man barn ja då är den väl inte sa praktisk. :-)
Men det kommer nog snart Familie modeller av denna typ bilar. :-)

Hadde Volvo producerat en ordentlig Hybrid/Inte Bensin/Olje beroende Bil, med inga eller väldigt lite utsläpp, så ville jag inte byta en Volvo för något annat.
Får väl hoppas att 3CC blir till något.
Men då dom inte gör det än, så har jag lite beslutat att när min nuvarande Volvo dör, så blir det en bil av typen hybrid, typ Toyota Prius även om jag tycker den är ful som bara den. :-), eller ja, en ren el bil vore bäst, men får se vad som nu finns pa marknaden till den tiden.
av OC-RA
Om det gäller ren nöjesåkning så finns det bara en bil för mig AC Cobra, en replika då så man slipper Ford motorn. Tänk er en bil utan alla jä..a datorer. Till vardags skulle en Mercedes CLS duga gott, om man nu får drömma lite(mycket).
Användarvisningsbild
av AndreasC
Aston martin vantage...... mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Användarvisningsbild
av CarMan
jag skule gärna ha en Lotus Elise i garaget.

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]

Två veckor är ju ingen big deal.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]