- lör 29 dec 2012, 17:09
köpte från q-parts senast o det verkar funka bra öppnar vid 92gr-är nog samma termostat som skruvat säljer-same shiit!
Moderator: Moderatorer
julisgranis skrev:Det är wahler termostat som sitter i original. Så går att köpa på olika ställen, tror priset är rätt liknande var du än köper den ifrån.Mekonomen säljer just wahler. men deras wahler öppnar säkert vid för låg temp... :roll:
johankjellgren skrev:Va? 90 grader öppnar den vid, finns säkert nått vintertermostat som öppnar vid 92 eller nåt också. Jag bytte termostat i somras, fast då köpte jag min på autoexperten. WA 4272.90 skall termostatet heta ( på min bil iaf). Två sista siffrorna betyder vid vilken temp det öpppnar.julisgranis skrev:Det är wahler termostat som sitter i original. Så går att köpa på olika ställen, tror priset är rätt liknande var du än köper den ifrån.Mekonomen säljer just wahler. men deras wahler öppnar säkert vid för låg temp... :roll:
julisgranis skrev:Tempgivaren sitter precis berdvid termostaten inne i termostathuset, bara ca 1 cm ifrån terrmostaten (såg den då jag bytte för ett tag sedan).johankjellgren skrev:Termostatet sitter ju direkt efter motorn där vattnet är som varmast. Så tempen varierar lite beroende på vart man mäter i kylsystemet.julisgranis skrev:Det är wahler termostat som sitter i original. Så går att köpa på olika ställen, tror priset är rätt liknande var du än köper den ifrån.Mekonomen säljer just wahler. men deras wahler öppnar säkert vid för låg temp... :roll:
.
Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]