Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sunschreem
Som topic. Jag har vredena ställda på 24 grader, skickar luft och golv. Fläkten står på aut. Rätt vad det är så slår fläkten ifrån och ac lampan lyser rött. Blir grön igen när jag slår över fläkten i manuellt läge. När jag sätterden på aut efter en stund så funkar det igen. Den blinkar inte ut att felkoder är satta. Vad kan göra att det blir såhär? Dags att schimsa eller är filtret igensatt?
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag hade samma problem på min S70 av 98 års modell, fick tips om att göra ren den lilla fläkt som sitter till höger om ratten och bakom galler, ta en dammsugare och gör rent försiktigt. Förvisso så löste inte det problemet i mitt fall utan jag beställde kupésensorn på Volvo och sedan dess har det inte visat sig ngt fel alls.

Lycka till
Användarvisningsbild
av Sunschreem
lellec56 skrev:Jag hade samma problem på min S70 av 98 års modell, fick tips om att göra ren den lilla fläkt som sitter till höger om ratten och bakom galler, ta en dammsugare och gör rent försiktigt. Förvisso så löste inte det problemet i mitt fall utan jag beställde kupésensorn på Volvo och sedan dess har det inte visat sig ngt fel alls.

Lycka till
Ah kan det va den lilla rackarn, det ska jag prova!

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]