- ons 02 jan 2013, 00:35
Jobbilens plattblad är tre månader gamla ungefär original men de gjorde inte helt rent från början heller, nu är jobbilen inte Volvo utan tysk skit men det är principen, mina äldre Biltemablad på skelett drar av perfekt, dock har de inte gått lika många mil än så kanske inte så konstigt, har heller nästan aldrig varit med om att gamla modellen isar fast, brukar väldigt sällan byta torkarblad privat, de funkar ju väldigt länge. Jag tror gamla skelettmodellen den trycker ju på fyra ställen minst - el är det åtta - utspritt över hela bladet medans de nya platta trycker ju bara på mitten och sen blir det svagare tryckkraft ju längre ut man kommer för det är ju bara gummi som försöker hålla formen. Jag förstår inte hur de tänkt.
Och det är väldigt konstig för fast de på jobbilen skulle trycka på mitten så är det just framför nosen som den skrapar av som sämst så jag har alltid en film av ej borttagen sörja som den inte behagar svepa bort på enda stället jag egentligen skulle vilja ha lite torkarbladseffekt, och det här att ha dåliga torkarblad är så inihelvete irriterande det tar ner hela intrycket av bilen, ser jag inte ut genom rutan så hatar jag bilen, det är fan det viktigaste tillbehöret på hela jävla bilen näst efter ratt och motor, dessutom har den en automatisk varvtalsregulator som ska ställa in hastigheten på armarna efter hur mycket det regnar, ja det funkar sällan i regn och aldrig i snö kan jag säga, det går inte att ställa dem i lagom hastighet manuellt utan enda hastighet är fort och jättefort och jag blir galen!!! Min privata Volvo kan jag ställa in rätt hastighet själv och den håller den och bladen sveper rutan rent, det har funkat så i alla år, hur fn svårt kan det va???
Jag kan fortsätta och skriva en roman om torkabladhelvetet jag genomlider, förutom att bladen är skitkassa och aldrig kan svepa i rätt hastighet så har tyskarna gjort så att det högra bladet vänder precis rakt framför mitt synfält och när det högre bladet vänder lämnar den all sörja där och det kan inte det vänstra bladet raka bort allting så det blir alltid en pöl kvar där mitt framför synfältet där man ju vill se, allrahelst när det är mörkt, jag har bara ren ruta med genomsikt en tiondels sekund efter att vänstra bladet svept strax innan det högra kommer och dumpar allt slem. På alla Volvos jag har haft så stannar höger blad precis mitt på rutan till höger utanför mitt synfält så om det vänstra bladet inte mäktar med fast det gör det oftast men ändå så spelar det mindre roll för det är ändå inte mitt i synfältet.