Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

För mig att jag läste för några år sedan om något snille på vägverket/trafikverket som föreslog att man skulle spara in på snöstörar. Trodde någon vettig mänska (förmodligen inte anställd där) skulle stoppa det.

Å andra sidan vet jag inte om användningen har minskat, vet inte historisk användning. Här i NÖ Skåne har jag sett såna på vissa vägar iaf. Jag lärde mig användningen av snöstörar den hårda vägen, i yngre dar hade jag ett säsongsarbete i Sälen en vinter. Vid första mötet på en mindre väg skulle jag styra åt sidan, och gled ner i diket, var ju plogat över diket och såg fint ut. Lokalbefolkningen flinade och förklarade vad dom röda pinnarna används till.

PS. Kan tänka mig att den primära användningen av snöstörar är för plogbilarna, men som vanlig bilist har man ju också stor nytta av dem i vissa förhållanden.
av Hertsh
Jag har sett snöstörar på vägar i Småland nu över julen men de är ovanliga numera. Det stämmer att VV för några år sedan beslutade att ta bort dem. Anledningen är att det mot förmodan blir färre olyckor om de är borta. Folk kör helt enkelt långsammare om de inte står längs vägen.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 35

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej