Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av monarped
för ca ett år sen kunde ja inte vrida om nycklen i tändningslåset. men den funkade i dörrarna,då jag gick in o hämtade min andra nyckel o den funkade
i både tändlås o dörrar. i dag fick jag problem med att låsa upp förardörren.ja fick juckla lite så funkade det.
på pasagerarsidan funkar den
men på förarsidan får man vickapå den .har rengjort o smörjt men de hjälper inte.det käns som de e nått mekaniskt som inte funkar när ja ska låsa upp.
låsa funkar hyfsat.det liksom tar stopp när ja vrider på nycklen
är det nycklen eller låscylindern som e sliten tro eller kan det vara nått mekaniskt som man kan fixa till på nått sätt om ja tar bort innedörren eller va de heter
för ny nyckel tror ja inte funkar för nycklar brukar slitas med cylindern o ny nyckel o cylindrar o tändningslås kostar no mer än va bilen e värd
Användarvisningsbild
av Nexus
Vad har du smörjt med? Jobbarkompisen hade samma problem på en FORD hon hade smörjt med låsolja. Hjälpte inte ett piss. Jag dränkte låser med wd-40 sen jucka lite med nyckel och så fungerade det igen.

Lossa dörr sidan är inte så svårt på 9-3 an. Men hjälper det ej smörja så måste nog låset pillas isär.
ljudet av ett dött batteri?

https://uploadnow.io/f/wJCCQ6F

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]