Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaka
Hej!
Brorsan har en XC -70 allwheel drive (2004 )och han påstår att det inte finns värme i ryggstöden, varken i förar eller passagerarstol, och att det ska vara så. Men det har jag svårt att tro.
Kan det verkligen vara så att en modern bil inte har ryggstödsvärme?
Användarvisningsbild
av PLA
Om det saknas on/off knappar till stolvärmen, så finns det inte. Men jag har också svårt att tro att där inte är värme.
På min XC70 05 är där värme i båda säten.
av llesrof
Nog fanken tycker jag att det blir lite varmt om ländryggen. Värmen går inte upp i hela ryggstödet men en bit upp tror jag den går. Får känna efter nästa gång jag har bilen.
av jaka
Hej!
Enligt brorsan finns det bara en knapp (för varje stol)! Och den har bara en sittdynssymbol. Ska höra med honom mer noggrant i morgon när jag träffar honom.
av 2444ever
På min V70 -00 går det en bit upp på ryggstödet (ländryggen?), tror inte att det förenklats till bara sittdynan på senare modeller.
Användarvisningsbild
av johnnype
jaka skrev:Hej!
Enligt brorsan finns det bara en knapp (för varje stol)! Och den har bara en sittdynssymbol. Ska höra med honom mer noggrant i morgon när jag träffar honom.
Det sitter värmeelement i sittdel och nedre delen av ryggstödet. Symbolen på knappen är ju bara en symbol för stolsvärme.. ingen exakt ritning över stolen.

Din bror kan ta det lugnt, så länge dynorna inte är skadade på något sätt så finns det värme för både rygg och rumpa i alla XC70 bilar som har knapparna för stolsvärme.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]