Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Inhandlade en bättre vinterbil än surGLEn som var lite för opålitlig för min smak.

Det blev en 740 Turbo Intercooler av den vackra årgången 1987 som faktiskt är rätt så fin. Fräsch inredning med svart halvskinn och ett helt svart innertak utan häng (vilket är väldigt ovanligt på 740s med taklucka)
Bäst av allt är att den är rätt så oskruvad och hade en gubbe som ägare från 91 fram till i våras :D

Finns lite rost under men det är inte alls farligt med tanke på hur 87or brukar se ut. Tyvärr har den blivit smälld i sidan men det är rätt så enkla saker att byta.

Bilder:
Bild

här syns lite av olyckan och att dörren är utbytt så de sitter kromade lister på den
Bild

buligt, men jag har en rostfri kaross att kapa från
Bild

ruskigt skitigt motorutrymme
Bild

Tööörbo :D
Bild

Utrustningsmässigt är den helt i min smak (dvs fullsmetad)
4 x elhissar
elspeglar
eltaklucka
AC
ABS
bensinvärmare
nivåmatdämpare
avtagbart drag
larm
skärmkantskrom
låsbart tanklock
fungerande bensinmätare

Givetvis kommer ACn som redan är konverterad till R134A och håller tätt fyllas sen ska all rost fixas. Billig är den knappast att åka med men de är de värt 8)
Senast redigerad av 9 päpplet, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av päpplet
ja visst fan har jag de, ända anledningen till att jag köpte den :lol:

Den startar när jag vrider på nyckeln även fast de sitter motronic med den också :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
kommer troligen sno dimljusen från min GLT som ändå ska få nya :)
Användarvisningsbild
av Nexus
rostfritt under skärmkromet :wink: Kul med en turbo :D Man blir ju inte direkt upphettsad av trycka på gasen i en GL :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Jo den är nästan helt rostfri i skärmkanterna otroligt nog :) Nej kul är det väl kanske inte att gasa med en GL men du har råd att gasa mera ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
päpplet skrev:Nej kul är det väl kanske inte att gasa med en GL men du har råd att gasa mera ;)

De vetefan om jag håller med om. En sugis dricker ju kopiösa mängder vid lite "aktiv" körning.
Därimot tycker jag högerfoten blir tyngre när man sätter sig i en turbobil, vetefan vad det beror på :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]