- tis 25 dec 2012, 16:14
Inhandlade en bättre vinterbil än surGLEn som var lite för opålitlig för min smak.
Det blev en 740 Turbo Intercooler av den vackra årgången 1987 som faktiskt är rätt så fin. Fräsch inredning med svart halvskinn och ett helt svart innertak utan häng (vilket är väldigt ovanligt på 740s med taklucka)
Bäst av allt är att den är rätt så oskruvad och hade en gubbe som ägare från 91 fram till i våras :D
Finns lite rost under men det är inte alls farligt med tanke på hur 87or brukar se ut. Tyvärr har den blivit smälld i sidan men det är rätt så enkla saker att byta.
Bilder:

här syns lite av olyckan och att dörren är utbytt så de sitter kromade lister på den

buligt, men jag har en rostfri kaross att kapa från

ruskigt skitigt motorutrymme

Tööörbo :D

Utrustningsmässigt är den helt i min smak (dvs fullsmetad)
4 x elhissar
elspeglar
eltaklucka
AC
ABS
bensinvärmare
nivåmatdämpare
avtagbart drag
larm
skärmkantskrom
låsbart tanklock
fungerande bensinmätare
Givetvis kommer ACn som redan är konverterad till R134A och håller tätt fyllas sen ska all rost fixas. Billig är den knappast att åka med men de är de värt 8)
Det blev en 740 Turbo Intercooler av den vackra årgången 1987 som faktiskt är rätt så fin. Fräsch inredning med svart halvskinn och ett helt svart innertak utan häng (vilket är väldigt ovanligt på 740s med taklucka)
Bäst av allt är att den är rätt så oskruvad och hade en gubbe som ägare från 91 fram till i våras :D
Finns lite rost under men det är inte alls farligt med tanke på hur 87or brukar se ut. Tyvärr har den blivit smälld i sidan men det är rätt så enkla saker att byta.
Bilder:

här syns lite av olyckan och att dörren är utbytt så de sitter kromade lister på den

buligt, men jag har en rostfri kaross att kapa från

ruskigt skitigt motorutrymme

Tööörbo :D

Utrustningsmässigt är den helt i min smak (dvs fullsmetad)
4 x elhissar
elspeglar
eltaklucka
AC
ABS
bensinvärmare
nivåmatdämpare
avtagbart drag
larm
skärmkantskrom
låsbart tanklock
fungerande bensinmätare
Givetvis kommer ACn som redan är konverterad till R134A och håller tätt fyllas sen ska all rost fixas. Billig är den knappast att åka med men de är de värt 8)
Senast redigerad av 9 päpplet, redigerad totalt 0 gång.
740 Turbo -87, 740 GL -85, 740 GLT 16V -88, Amazon -65 (evighetsprojektet), mm