Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
bBhövs ingen raketforskare för lösa detta. Bara sätta en stor bricka på insidan ribban i grillen. Det tråkiga är ju dra kablarna i huven....
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:Det tråkiga är ju dra kablarna i huven....

Mjae det är väl inte så tråkigt. Det finns rätt gott om utrymme. Bara dra kablarna som spolarslangarna är dragna. Det är ju inga 50mm2 kablar som ska dras :P

Det enda 'tråkiga' är väl om man ska ha det snyggt så måste man bort med ena framskärmen, och dra kabeln där imellan.
Kablarna i sjävla huven kommer ju döljas av dämpmattan.

Det enda jobbiga är ju att man behöver "onödigt" långa kablar, och bör då även gå upp i dimension för att förminsta spänningsförlusten.

Jag tycker faktiskt det är en rätt smart lösning att ha extraljusen så dom följer med huven, en lösning jag själv skulle kunna tänka mig faktiskt... Men 500kr för ett par plåtbitar? Nej tack du :lol:
av Solis
Lucif3r skrev:Jäkla fint pris på ett bar böjda plåtbitar :shock: :lol:
Visst är dom svindyra men med tanke på vad kulleder eller gaffellänkar av bra kvalitet att bygga stabilisatorstag av kostar så blir inte skillnaden i slutändan så stor.

Nåja, jag ringde Autoexperten idag och plåtbitarna var restnoterade så den blir att snickra ihop nåt själv i alla fall.
av JT855
Lite offtopic men: Kulleder där man själv kan bestämma längden är precis vad jag letar... Har 4 radmonterade NBB alpha 225 på Bmw´n och behöver kunna staga dom två yttre in mot dom två inre. Hittar dock inga lämpliga kulleder nånstans. Inte heller där du säger att du handlat till bra pris :/
av Solis
JT855 skrev:Lite offtopic men: Kulleder där man själv kan bestämma längden är precis vad jag letar... Har 4 radmonterade NBB alpha 225 på Bmw´n och behöver kunna staga dom två yttre in mot dom två inre. Hittar dock inga lämpliga kulleder nånstans. Inte heller där du säger att du handlat till bra pris :/
Ring hit så får du proffsig hjälp. http://www.jacking.se/
av Solis
Sådär. Nu är dom på plats. Fick ett mail från en användare här på forumet som hade en sats låg som jag efterlyste och fick köpa den. Otroligt rejäla grejer som man knappast hade tillverkat själv såvida man inte sitter på utrustning för att baka in plattjärn i gummi och en anläggning för eloxering.
Huven ramlar inte ner och jag behöver inte trassla med stag varje gång jag ska in i motorrummet. Mycket nöjd.
Du säljare kanske vill vara anonym men jag vill rikta ett stort tack till dig.

Bild
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]