Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solis
Hej på er.
Har just köpt en V70 awd -98. Bilen funkar utmärkt och krafsar sig fram hur bra som helst i snön.
Har bara en undring om det ska vara på det här viset? Tycker att farthållaren är lite seg att kliva i. Om jag lägger mig på t.ex. 90 och trycker på knappen så tar det ca 1-2 sekunder innan man känner att den aktiveras.
Kanske är så på Volvo? Det är det som är min fråga.

God jul
av Henke3
likadant på min -97:a och 2 andra lågtrycksturbo AWD jag provat, känns som det inte är bättre.
Användarvisningsbild
av Arbu11
Solis skrev:Hej på er.
Har just köpt en V70 awd -98. Bilen funkar utmärkt och krafsar sig fram hur bra som helst i snön.
Har bara en undring om det ska vara på det här viset? Tycker att farthållaren är lite seg att kliva i. Om jag lägger mig på t.ex. 90 och trycker på knappen så tar det ca 1-2 sekunder innan man känner att den aktiveras.
Kanske är så på Volvo? Det är det som är min fråga.

God jul
Samma här ;) Antar att det tar ett tag innan den hinner dra vajern tillräckligt långt för att man ska känna gaspådrag! ;) Lite irriterande men... Sen är det väl antagligen någon annan fördröjning :(
Användarvisningsbild
av apersson850
Det tar en stund för farthållaren att känna sig fram till hur mycket gaspådrag man ska ha för att hålla den aktuella farten. Om man håller kvar foten på gasen känner man när farthållaren tar över, så slipper man något ryck när det sker. Var likadant på ännu tidigare bilar, exempelvis den 744 GLT 16 valve jag köpte 1989.
Volvo Selekt garanti

Det var bland det dummaste jag hört, nu har j[…]

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]