En tråd som är några veckor gammal, men det handlar ju om ett så utmärkt tillbehör, så vi kör vidare.
Jag har nu monterat mina kroklister. Det var förhållandevis enkelt. Men när man skall måtta in listen så hade det varit bra med tre händer. Därför tog jag eltejp till hjälp att hålla fast listen. Maskeringstejp eller något annat fungerar säkert lika bra. Jag råkar ha ett sådant här borr med borrstopp. (Den svarta runda klumpen)

Det är ett träpluggborr som ingår i en sådan här sats: Clas Ohlson 40-7712. Det är till för att borra sådana träplugghål som finns på IKEA-möbler. Men IKEA's är lite större, 8 mm. Mitt borr är 6 mm. Borrstoppet har en stoppskruv.
Om man inte har ett borrstopp (Det är viktigt att man inte borrar igenom den plåtlisten som sitter innanför) och det är 10 mil till stan en lördag eftermiddag med busväder, så kan man ta en sådan här dragavlastning som sitter på lampsocklar och takkåpor. Det fungerar säkert lika bra.

På lampsocklar går dom ofta att skruva bort, men på takkåpan på bilden är den gjuten, så man får nog skära loss den.
Skruvarna som ingår i satsen med kroklisten är självgängande. Torx-skalle T25.