Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo V70 -00 140 hk manuell bensin 24 000 mil. Olja och filter bytt i våras.

Detta har hänt:

Har till och från under hösten tyckt att den varit lite låg i varv när den gått på tomgång och jag har fått för mig att jag måste gasa till för att den inte ska dö.

Igår dog den för första gången under färd, när jag trampade ur och skulle lägga i tvåan för att köra genom en rondell.

Lite senare på dagen hände det inget när jag vred om nyckeln. Vred igen, inget hände under en mikrosekund tills jag trampade till på gasen och då hoppade bilen igång.

Annan info: Det har varit kallt, den har körts ganska korta sträckor sista veckan och vi har bara haft lite bensin i tanken.

Vad tror ni?
Kan vara dags o rengöra gasspjället? Har problem med att min "dippar" när jag frikopplar, men tänkte jag skulle vara seriöst o köpa ny packning emot insuget o ta med skiten in o göra rent ordentligt. Men sålänge bilen inte dör o det är -15 ute drar man sig :P
CiA skrev:Jag hade tänkt lämna in den imorgon. Tror ni de kan hitta felet fastän det inte visar sig hela tiden?

Rengöra spjället förresten, ska man alltså göra det regelbundet..?!
Nja, tycker att såfort det börjar spöka. Men inte sålänge allt lirar som det ska. Rengöringen ska du inte behöva lämna in för :) Men kanske något annat du ska lämna den för? Får du tag på ett varmgarage o hållas i så går det o fixa själv :) Gasspjällsrengöring samt en liten stålborste så :) Tycker som sagt att det kan vara värt o ta bort. Ser ju inte alltför komplicerat ut :P
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]