- tis 04 dec 2012, 22:46
Så var min epok som Volvo ägare slut.Bilen som jag ägt i sex år och gått strax under 20k mil.års modell 03 är borta.Efter många problem genom åren så kom dödsstöten.Felmeddelande om antispinn och vibrationer gjorde att jag lämnade in den på Volvo i Helsingborg.Kostnaden landade på strax över 17000kr.bytt någon styrborx och tändspole på en cylinder.
hämtade bilen och felmeddelandet borta men inte vibrationerna vid gasdrag.pratade med dom och dom sa att länkarmsbussningarna var slut.därav vibrationerna? Bytte länkarmar men det hjälpte inte så dom fick in bilen igen.
Dagen efter fick jag meddelande att det var glapp i vinkelväxeln,växellådan strular och drivaxlarna var slut.Fick beskedet att det inte var lönt att reparera utan dom rekommenderade att skrota bilen.på frågan om varför dom inte upptäckte detta första gången rycker dom på axlarna och sa, så är det bara,det är inga bra bilar.
Summering måste bli usla bilar med dålig kvalité och en service organisation som inte vet vad dom sysslar med utan vill bara tjäna pengar .nu blir det tyskt istället.
hämtade bilen och felmeddelandet borta men inte vibrationerna vid gasdrag.pratade med dom och dom sa att länkarmsbussningarna var slut.därav vibrationerna? Bytte länkarmar men det hjälpte inte så dom fick in bilen igen.Dagen efter fick jag meddelande att det var glapp i vinkelväxeln,växellådan strular och drivaxlarna var slut.Fick beskedet att det inte var lönt att reparera utan dom rekommenderade att skrota bilen.på frågan om varför dom inte upptäckte detta första gången rycker dom på axlarna och sa, så är det bara,det är inga bra bilar.
Summering måste bli usla bilar med dålig kvalité och en service organisation som inte vet vad dom sysslar med utan vill bara tjäna pengar .nu blir det tyskt istället.
xc70 03

- By Wimso