- mån 03 dec 2012, 12:32
#705548

http://sistaaket.blogg.se
Volvo 244 GL -86, SÅLD
Citroën Xantia Activa V6 -00
V60 D4 Ocean Race MY16 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=124925
Wipers.se, bra torkarblad!
Nytt projekt kanske...
Jag har sålt min 240 GL.
Den gick till en riktig Volvoentusiast men det dröjer nog tills vi får se den här på forumet igen, IT var inte varken köparens största intresse eller starkaste sida. Men bilen blir i varje fall väl omhändertagen.
Nu över till nästa projekt.
Jag och kompisarna har kört några "Skrotbilsrejs" på Mantorp Park.
Det är uthållighetstest för bilar värda max 10000 kr.
Det har varit med några Volvo genom åren men aldrig med någon större framgång vilket ledde till att det här inlägget skrevs:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 59&t=79231
Men nog borde det gå att få en Volvo högre upp i resultatlistorna?
Som det nu ser ut så har vi fått en Volvo 740.
En GLT 16V från 1989 med sisådär 36000 mil på mätaren.
Vad göra för att få den att gå från snabb Hisinge-traktor till att bli en bansmiskare av rang?
Hur göra för att få den att hålla 24 timmar, att köra ifrån små ettriga japanska GTi:er?
Nu är det budgetrejsing vi pratar om så det är inte aktuellt att turbokonvertera, köpa dyra kamaxlar och smidda stakar, bilen skrotas nämligen efter genomfört rejs.
Bättre förståelse för vad det är vi pysslar med kan man få om man följer länken i min signatur där det finns e del skrivet från tidigare rejs.
Alla förslag emottages tacksamt och arbetet, om det nu visar sig att bilen är värd att satsa på över huvud taget, kommer givetvis att återberättas här.
Jag har sålt min 240 GL.
Den gick till en riktig Volvoentusiast men det dröjer nog tills vi får se den här på forumet igen, IT var inte varken köparens största intresse eller starkaste sida. Men bilen blir i varje fall väl omhändertagen.
Nu över till nästa projekt.
Jag och kompisarna har kört några "Skrotbilsrejs" på Mantorp Park.
Det är uthållighetstest för bilar värda max 10000 kr.
Det har varit med några Volvo genom åren men aldrig med någon större framgång vilket ledde till att det här inlägget skrevs:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 59&t=79231
Men nog borde det gå att få en Volvo högre upp i resultatlistorna?
Som det nu ser ut så har vi fått en Volvo 740.
En GLT 16V från 1989 med sisådär 36000 mil på mätaren.
Vad göra för att få den att gå från snabb Hisinge-traktor till att bli en bansmiskare av rang?
Hur göra för att få den att hålla 24 timmar, att köra ifrån små ettriga japanska GTi:er?
Nu är det budgetrejsing vi pratar om så det är inte aktuellt att turbokonvertera, köpa dyra kamaxlar och smidda stakar, bilen skrotas nämligen efter genomfört rejs.
Bättre förståelse för vad det är vi pysslar med kan man få om man följer länken i min signatur där det finns e del skrivet från tidigare rejs.
Alla förslag emottages tacksamt och arbetet, om det nu visar sig att bilen är värd att satsa på över huvud taget, kommer givetvis att återberättas här.
Senast redigerad av 1 joysam, redigerad totalt 0 gånger.

http://sistaaket.blogg.se
Volvo 244 GL -86, SÅLD
Citroën Xantia Activa V6 -00
V60 D4 Ocean Race MY16 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=124925
Wipers.se, bra torkarblad!