Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mvos
Jag ska montera en Bluepower i bilen och jag har en förstärkare PA-300.

Jag undrar över den blåa sladden, se bilden. Är det någon som har kopplat in en Bluepower med PA-300??
Enligt manualen är "AMP.C" sladden blå och inte rosa/svart. Eller behövar man inte koppla den blåa sladden alls.
Förstärkaren kanske styra via den andra kabelhärvan. se andra bilden.

Bild

Bild
av gotmaca
hej

jag hade samma problem, inget ljud, alltså.

den efter jag pratade med support, har jag kopplat den blåa från kabelhärvan i din bild med en blå som finns i den andra kabelhärvan, den du visar på din andra bild.

De behöver verkligen se om dokumentationen, det stämde lite sådär, men åtminstone svarade de på mail när jag behövde hjälp.

Jag har inte fått ordning i rattknapparna ännu... nästa steg. Gick det bra för dig?
Användarvisningsbild
av mvos
Rattknapparna var inget problem att koppla in.
Men min ICELINK var trasig vid leverns. fick en ny efter ett tag och då fungerade det utan problem.

Mitt problem var att ljudbilden blev helt skev. Allt ljud kom ur centerhögtalaren. Efter kontakt med supporten fick jag tipset att koppla
in en equalizer mellan stereon och förstärkren. Dom sa något med att lågnivån på stereon var för låg. Med en equalizer inkopplad låter det som det ska igen.

Manualen var inte den bästa gjorde ett schema hur jag kopplade, om du får problem.

Bild
av gotmaca
Tack! det är faktiskt så jag kopplade ICELINK men även om den blinkar så får jag inte den att funka. Nu har support också erbjudit sig att skicka en ny ås det borde lösa sig.

Bra schema! Tack för hjälpen
av basberoende
gotmaca skrev:Tack! det är faktiskt så jag kopplade ICELINK men även om den blinkar så får jag inte den att funka. Nu har support också erbjudit sig att skicka en ny ås det borde lösa sig.

Bra schema! Tack för hjälpen

Bara för säkerhets skull, har du gått in i menyn och ställt in den?

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]