Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ville kolla mina tandstift pa min C70 2.5T '99.
Sa jag tog bort motorns ovre svarta plast-kapa och till min forvaning markte jag att kablarna var nakna, dvs. plast roren som skyddar kablarna mot varmen hade desintegrerats helt!

Ar detta vanligt? Vad kan man skydda kablarna med for material?
Jag har PVC plast ror liggande i garaget.

Vad sager ni?
Användarvisningsbild
av eccy243
Detta har jag sett flera gånger på bilar som har gått långt. Det gör inget. Låt kablarna vara...
av C70 CabrioPassion
Vad menar du med "langt". Min bil har (enligt mataren) gatt 103.000 KM.
Kopte den begagnad. Kan det vara fiffel med matare?
av Frigge
C70 CabrioPassion skrev:Vad menar du med "langt". Min bil har (enligt mataren) gatt 103.000 KM.
Kopte den begagnad. Kan det vara fiffel med matare?
Importerad ? Då har den nog gått längre tyvärr.
Har aldrig sett detta på dom milen,troligvis stämmer inte mätaren
av C70 CabrioPassion
Nja, bilen kopte jag av en privat person i Madrid, Spanien, eftersom jag bor har.

Nu fick jag verkligen "kalla fotter"....!!!

Jag har ej satt nagra tydliga tacken pa att bilen gatt "extra" langt (bilen ar en cab).
Tex. sa ar pedalerna inte mer an normal-slitna... Dacken ar i o for sig nya utbytta .. Nya bakre stot dampare...ny kam-rem... reparerat turbo olje lakage...alla filter utbytta.... detta har jag orginal faktura pa fran Volvo Madrid med miltalen angivna (93.000 KM) da detta skedde.

Daremot har laderratten (farg=beige) verkar ha restaurerats med nagot sorts medel....(sett i forument att de ibland slits ut ovanligt fort).

Men jag fick igen service bok med pa kopet (inte instruktionsboken heller).
Senaste agaren sa att han inte fick nagon fran forra agaren...(i o for sig mistanktsamt...), men eftersom bilen ar fin i ovrigt sa ...
Bilen ar dock garanterat spansk-kopt (ingen Tyskland historia har inte...).

Finns det nagot satt (enkelt helst) att kolla om mataren ar fifflad?
Användarvisningsbild
av ankman
Men om den är servad av volvo i madrid kan du gå till dom och kolla om dom gjort fler servise på den bilen för de ska dom ha kvar i sin databas... Och du kan även ta kontakt med den tidigare ägaren och höra vem han köpte bilen av..
Ta kontakt med honom och hör om han har mer info om bilen service kvitton mm. och hör vart han servat bilen.. Och på sett spåra bilen tilbaka med service, ägare och mil..
Lycka till
av C70 CabrioPassion
Skall kolla med forre agaren o med verkstan.
Tack for tipsen!
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]