Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tibbetobbe
Hej!

Jag har en väldigt märkligt fel... Värmen i kupén försvinner på min 850 -94 så fort det blir minusgrader. det räcker att det är 1 minus så försvinner värmen. Är det nollgradigt eller någon plus så fungerar värmen...
Ny termostat, nytt kyl, sköjlt värmepaket är det som är gjort... vad mer kan det vara? Vattenpumpen ? Men varför just när det blir minusgrader...?

Det kommer lite lite värme om man varvar upp motorn....
Tempmätaren går upp i rätt temperatur på motorn.

Tacksam för svar då flera verkstäder inte har några fler förslag :( och vill inte skrota bilen bara pga det...
av *pettson*
Du berättar ju väldigt lite, men du kan ju ta en titt på spjällregleringen på passagerarsidan som reglerar just värmen.
Den brukar spricka och gå sönder. Laga den och värmen är förmodligen åter.
*pettson* skrev:Du berättar ju väldigt lite, men du kan ju ta en titt på spjällregleringen på passagerarsidan som reglerar just värmen.
Den brukar spricka och gå sönder. Laga den och värmen är förmodligen åter.
Vet inte riktigt vad mer jag skall berätta bara :oops: ...?

Sitter det bakom handskfacket med eller?

Kan detta felet uppstå om det blir minusgrader och bättre om man varvar upp bilen?

Sen har fläkten bara gått på 1-3 å inte fyran så jag misstänker att effektrelät e kasst å här om dagen så la alltihop av efter att fläkten skrikit några veckor så antar att den med gett upp... Men felet med värmen har vart långt innan dess...
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]