Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bigpontiac69
Jag har en 850 -96 ,har bytt startmotor men nu tickar det bara när man vrider om nyckeln samtidigt som lampor lyser svagt,batteriet är laddat,kan det va en cell som felar?
Användarvisningsbild
av js1
Det ligger väl nära tillhands. Det första man gör är ju att mäta batterispänningen.
av bigpontiac69
Har provat med annat batteri samt provat med startmotor demonterad,då slog solenoiden til och starten gick runt,monterade den igen och provade med starthjälpsbooster,då gick starten/motorn runt 1/4 varv vid varje försök,alltså full spänning,men starten orkar bara ca 1/4 varv men fungerar borttagen? Kan starten vara felaktig så att den ej orkar?
Användarvisningsbild
av js1
Eller så har du spänningsfall i pluskabeln eller jorden. Startmotorn drar massor med ström så har du dålig kontakt får du snabbt spänningsfall.
Det är inte helt ovanligt att pluskabeln har dålig kontakt där den går in i kabelskon till batteriet.
av bigpontiac69
Jag provade även med booster klämmorna direkt på starten när den var monterad och fick samma resultjt,en notis är att i och med det så började alla blinkers att blinka,larmets?
Användarvisningsbild
av js1
Var jordade du?
av *pettson*
Inte helt ovanligt att jordkabeln går sönder vid växellådan. Den ärgar bort.
av bigpontiac69
Ok,ska kolla den,men jag satte ju plus på pluspolen och flatstiftet på starten och jorden på bulten till bakre fästet på starten satte på starthjälp på boostern och vred om nyckeln med resultate som beskrivits tidigaren som bor i nyköpingstrakten och. Har möjlighet att kika på eländet?

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]