Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Tycker att den modellen är jäkligt fin.
Hyfsad förbrukning (enligt fabrik ) och bra nivå på skatt. (Just nu i alla fall )

Vad har ni för erfarenheter om den modellen?
Kikar på en liknande som KPE667,
http://www.blocket.se/vasternorrland/Me ... ?ca=11&w=3

Sorry, missade lite info. Mercedes C 2007-
Senast redigerad av 2 Larzan, redigerad totalt 0 gång.
av Andis
Fina bilar det med. Med fin komfort. Men...

Vad jag förstått ska man akta sig för el bromsarna Mercedes körde med ett tag.
Vet dock inte om dom satt i C modellen någon gång.
Däremot togs dom bort ur E modellen runt 06-07 tror det var till faceliften av E serien 07.

Har läst en hel del läskigt och dyrt med dom. Samt hjälpt en hämta en sån Mercedes från verkstad där det var 5 siffriga belopp i repration på grund av fel i dess styrning till dessa bromsar. Men var på väg att närma sig 6 siffrigt innan han byte verkstad. Nu var det dock en SL så är väll ännu dyrare till en sån. Även han sa att det var riktigt läskigt när bromsarna bara la av helt plötsligt lite när som för att i nästa sekund fungera och sen lägga av igen.

Så det ska du nog kolla upp så du slipper dom låter det som. Sök på nätet och se vad du tycker.

För övrigt, lite input från taxi folk jag talat med utomlands nedan.

Enligt Taxi förare jag talat med utomlands där man kör Mercedes mycket och långt, så är det maskinella jätte bra samt komforten, men elen säger dom är sådär. Verkar dock blivit bättre på senare eller om dom inte hunnit visa några krämpor än. Noterade att senare mercedes lös det inte varningslampor i nu på senaste semester, medans dom från 05 och äldre nästan alltid hade motor lampa eller airbag eller någon annan varningslampa som lös. Dock hade dom ju gått långt med 30-100 tusen mil. Äldre 90 talare och början 2000 tal var det Inte ovanligt med både 100-200 tusen mil på dessa taxi Mercedes men dom slipper ju våra vintrar som tar knäcken på våra bilar här. Men även här hittar man ju 07 med 60+ tusen mil.

Lycka till med bil köpet.
Med vänlig hälsning,
Andis
Lucif3r skrev:Ris: Det är en mercedes :lol:
Ros: Jag kommer aldrig äga en :lol:
Det var inte det jag frågade efter, om Du kommer att äga en Mercedes.
Väldigt korkat skrivet.

Skulle kunna vara lika dum och skriva att du har inte råd med en Mercedes, bara för att skriva något dumt, men lika nedlåtande svar gör inte jag. För jag känner inte till din finansiella situation, precis lika lite som Du känner till varför jag är intresserad av Mercedes'en.

Håll till topic, Tack.
Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]

AI haha, kan inte skilja på bilens olika bat[…]

ljudet av ett dött batteri?

Verkar ju kass i mina öron.