Arbu11 skrev:EDIT. Här kommer en bild! Borde jag kanske ha flyttat 1:an och 2:an till 3:an, och satt 3:an på 1:an och 2:an (splitta den på något sätt) eller vad tror du??
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9752_o.jpg
Jag är inte säker, men jag tror det är kopplat så här: 1x 12v direktström, 1x direktjord, 1x jord kopplad till dörrbrytarna.
Dom 2 jord-kablarna är kopplade till 3-stegs brytaren och fungerar på följande sätt: läge 0 - ingen jord(=inget lyse), läge 1 - jord ifrån direktjorden(=konstant lyse), dörrläge - jord ifrån dörrbrytarna(=lyse när dörren öppnas).
Detta betyder då att du inte kan skifta på kablarna innan dom har passerat brytaren utan måste göra det
efter brytaren.
Med andra ord så måste du plocka isär lamphållaren ytterligare, och jag misstänker att du kommer behöva löda om för att byta plats på plus och jord på sockeln.
Det är inte omöjligt, eller speciellt svårt, att ordna till det där, men det kräver lite finurlighet.
Du kommer säkert behöva 'klippa' bort lamphållaren (har du tur är den bara ditlödd, men jag misstänker att den är "ett" med nr3 på bilden), isolera nogrannt, och löda fast kablar som du drar till plus resp. brytaren.
Det var ju absolut inte så enkelt som att bara switcha kablarna som jag sa från början, då jag helt hade förträngt att brytaren sitter som den sitter.
I slutändan är det nog mycket enklare att byta polaritet på sjävla LED lampan än att modifiera lamhållaren. Men fördelen med att modifiera hållaren är att du i framtiden kommer kunna stoppa i vilken j-a lampa som helst utan att oroa dig över polariteten :mrgreen: