Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Mina backljus går ej igång när jag backar, vilket är lite jobbigt... Jag har läst på om PNP-switchen och tänkte ge mig på att fixa upp den nån gång (även kallad för Gear Position Sensor, Shift Position Sensor, Neutral Safety Switch, Auto Gearbox Selector, Backljuskontakt, Växellägesgivare, Startspärrkontakt - så att alla är med på noterna) men för några dagar sedan så prövade jag, med hjälp av en kompis, om mina backljus lyste när jag lekte runt lite med växelspaken... Och mycket riktigt så gick backljusen igång när jag höll spaken stilla precis mellan P och R (parkering och back), det var bara någon millimeter jag hade till godo, så fort jag släppte spaken lite så släcktes ljusen igen)... Kan det fortfarande vara PNP-switchen eller är det något vajer-problem eller någonting? Är inte insatt i hur automatlådan fungerar tyvärr....

Kan tillägga att alla andra växlar fungerar fint, och den slirar ej eller någonting sådant!

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]