- sön 11 nov 2012, 20:52
#698955
Håller med om övriga förbättringar, sammantaget tror jag vi skulle vilja se en bättre och mer dynamisk färddator där vi kan välja vilka "mätare" som visas bland flera tillgängliga, precis som OBD-lösningarna funderar.
Haldex-kopplingens ingrepp (samt möjlighet att påverka den), alla fyra ABS givare, snyggare grafik för parkeringsvarnare (som i BMW), att den hoppar direkt in på färdstatistiken när man väljer "My car" om man nyss var där, fler möjligheter att påverka när diverse lampor ska lysa, att det töntiga meddelandet för skärmsläckaren inte visas varje gång, att man kan välja vilka "favoriter" som visas på första listan i "My car".
Med andra ord, meddelandet till konstruktörerna är att vi vill kunna göra så mycket som möjligt, inte så lite som möjligt. Tycker Volvo är för konservativ med finesser.
Haldex-kopplingens ingrepp (samt möjlighet att påverka den), alla fyra ABS givare, snyggare grafik för parkeringsvarnare (som i BMW), att den hoppar direkt in på färdstatistiken när man väljer "My car" om man nyss var där, fler möjligheter att påverka när diverse lampor ska lysa, att det töntiga meddelandet för skärmsläckaren inte visas varje gång, att man kan välja vilka "favoriter" som visas på första listan i "My car".
Med andra ord, meddelandet till konstruktörerna är att vi vill kunna göra så mycket som möjligt, inte så lite som möjligt. Tycker Volvo är för konservativ med finesser.
En automobil framföres av människor. Grundprincipen för allt konstruktionsarbete är och måste därför vara: Säkerhet. - Gustaf Larsson 1936