Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av m_swede
Nu är det så grova fel på dessa modeller att Volvo måste dra in vissa serier och gå igenom STC, Servo, ABS det finns så stora brister och allvarliga saker med att ABS går in utan du rör broms, STC tar över hjulstyrning och man får stänga av STC och DTSC, servostyrning kan helt bara sluta, Det smäller i framvagnen, dörrar som där länkarm är klena, huvgaider som är felaktiga, fukt i strålkastare och kondens som inte släpper, dator krånglar och ändrar funktioner, multivred på spakarana glappar, stereo display tappar tecken för att mittkonsol inte passa och det tryck på sladdar och kretskort, bränslevärmare som strular hela tiden och 350 kr för att återställa trots inga felkoder, Bi turbo slutar fungera på 3 st T6 som är kollade samma serie, växellåda som inte växlar mjuk semafor byts ut kostar 15 000 kr, obalans i kupé fläkt, hjullager som rasar i 300 mil intervaller och på bilar som körs mycket försiktigt, gasspjäll som lägger av och går ned i nödprogram 2 ggr och det kostar 12 000 kr varje gång med åtgärd av Bilia, styrstagen rasar, stabiliseringsstag rasar 2000 mil, det blir glapp i dem och det väsnas, motorgummi bussning slits ut på inget då den torkar och motor rör sig då kraftigt den som sitter överst mot torpenden Bromsskivor som måste bytas ut efter 30 mil och jag har haft byte av dem runt om av Volvo på garanti 4 ggr på samma bil dåliga skivor som blir skeva, testade på en kompis T6 med Biltemas skivor och de är bättre helt sjukt! Alltså en varning! Volvo vägrar lyssna, Volvo vägrar åtgärda, jag har T6 nu 3 st och nu är det slut med detta misslyckande. Jag har bevis på allt som jag skrivet och långa journaler! Lycka till

Styrpump til ABS håller inte måtten och rasar vid 20 000 mil kostar 19 000 kr Bränslevärmare rasar med en vattenpump ofta kostar 1700kr för demont og sedan 1800 kr för pump Stereo diapslay jar dålig passform så display pressar på stiften och text och tecken kan ej visas ingen lösning från Volvo
av NCR
En plåga att läsa igenom detta, av många anledningar.
Användarvisningsbild
av Jensen
Inlägg raderat. Totalt meningslösa inlägg som bara består av Z, det behöver man inte posta alls.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Användarvisningsbild
av CarMan
Nu hänger jag inte med alls.
1. vad är det för bilmodel & modell år som duskuteras?
2. många av felan känner jag inte igen alls, hur vanliga kan dom då vara?
3. en del fel du beskriver har åtgärdas för flera år sedan.
4. hur löd frågan?
av Frigge
Förstår inte riktigt inlägget :roll:
Kan inte påstå att jag känner igen felen som
att dom är vanliga.
Användarvisningsbild
av CarMan
vissa saker tyder år en "cyckel tur"
STC kan aldrig på verka "hjulstyrningen" så jag tror inte författaren vet vad han pratar om.

ska bli intresant o se vad han svarar

Nu är jag inte 100 hemma på just dessa […]

Turbo gungar

Hej! Hoppas nån kan hjälpa med detta un[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort plas[…]

Taklucka 164 vajerfel

Hej! Har en Volvo 164 där takluckan slutat f[…]