Har du kollat på BMW? De har riktigt bra tjänstebilserbjudanden som ex.
http://www.bmw.se/se/sv/general/corpora ... _520d.html
Den har även ett lägre förmånsvärde än std-modellen. Hur som är A6 och XC70 två helt olika bilar.
Audin är hård och stum och direkt obekväm på dåliga vägar med sportpkt men betydligt mer inspirerande att köra och riktigt riktigt fin på bra motorvägar. Själv tycker jag dock att Audin´s motor känns lite tunnare än BMW´s 520 2.0D men jag har bara testat bägge med Automatlåda. Bilen är gjord för fart och vill ha en motor därefter

. Detsamma gäller i och för sig BMW´n.
Åker du på grusväg ibland och vill åka lugnare men med mycket hög komfort så är XC70 som spikad. Du slipper oroa dig för trottoarkanter, refuger, snövallar, potthål, fartgupp och liknande hinder. Det är bara köra på medan du måste tänka efter varje gång du ska passera med den sänkta A6:an. Dessutom har du 4-hjulsdrift i Volvon vilket du kommer att sakna om du är van vid det. Personligen hade jag valt XC70´n direkt om det inte varit för den förbannade mittkonsolen jag inte tål. Ska själv byta bil och det lutar starkt åt en X3:a. Verkar som om BMW´s tjänstebilserbjudanden matchar Volvo´s paket som Dynamic Edition som också har lägre förmånsvärde. Audi har inget vad jag kan hitta.