- tis 13 nov 2012, 15:35
Hej!
Jag har en v40T 2.0 1998 med siemens styrbox. Jag beställde en OBD2 sladd (inkl programavara) från Kina på eBay och den kom på en vecka.
Den fungerar utmärkt och jag har hittills släckt servicelampan och felsökt DSM (och släckt den) Det var ingen signal samt för hög signal bromsljuskontakt.
Det är samma (crackade software) som på PB plus till en massa andra märken.
Ville bara dela med mig eftersom jag hade svårt att hitta info om det själv.
Kostade 11 US dollar inkl frakt.
Det enda problemet var ju att moderna datorer inte har seriell com-port men jag släpade ut en gammal stationär i bilen. Tänkte testa med seriell-usb adapter men den kostar ju 250 pix på kjell o co och det var 3 ggr så mycket som min nuvarande.
Så vill ni ha släckt servicelampa kom till Sollentuna :)
/ johan
Jag har en v40T 2.0 1998 med siemens styrbox. Jag beställde en OBD2 sladd (inkl programavara) från Kina på eBay och den kom på en vecka.
Den fungerar utmärkt och jag har hittills släckt servicelampan och felsökt DSM (och släckt den) Det var ingen signal samt för hög signal bromsljuskontakt.
Det är samma (crackade software) som på PB plus till en massa andra märken.
Ville bara dela med mig eftersom jag hade svårt att hitta info om det själv.
Kostade 11 US dollar inkl frakt.
Det enda problemet var ju att moderna datorer inte har seriell com-port men jag släpade ut en gammal stationär i bilen. Tänkte testa med seriell-usb adapter men den kostar ju 250 pix på kjell o co och det var 3 ggr så mycket som min nuvarande.
Så vill ni ha släckt servicelampa kom till Sollentuna :)
/ johan
v70n T5 Automat 2003