Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danne
Tjenare!

Nu försvinner min oskuld på det här forumet, så be gentle. ;)

Jag lyckades (duktigt nog) spräcka frontspoilern på min S40, och ska nu byta den eftersom jag vill sälja av kärran och byta upp mig till V70. Att lämna in den på en Volvoverkstad är helt uteslutet, eftersom slutnotan skulle hamna på nåt runt 5.000:-. Jag gjorde ett liknande arbete på min gamla Ford en gång i tiden, så jag vet att jag fixar det själv. Då hade jag en såndär go Haynes-bok som visade exakt hur man skulle göra. Prima ballerina. Nu känner jag dock att det är lite overkill att köpa en sån bok, bara för att byta spoilern. Har nån av er en möjlighet att antingen berätta steg för steg, eller om det är nån som besitter en PDF eller liknande på hur man går tillväga?

Thanx!
Danne
av s40power
Hej
Tag loss underkörningsplasten under motorn sen så sitter fronten med anbart 4 skruvar två i vardera balk, du ser du när du ligger under bilen, samt att det är lite slangar till spolarna till strålkastarna..
jimmy
av Danne
Tjenare!

Vi tackar, bockar och bugar. Ska iväg och hämta den nya spoilern nu, så det kan bli ett gott helgprojekt, kanske.
Thanks igen!
av think
vad kostar en spoiler till en v40 -02? lyckades spräcka min igår!!
/Eric
av Danne
Nu var det två år sen, men jag har för mig att det gick på runt 2000:- begagnat. Kolla på skroten.

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]