Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Ursäkta om detta har frågats förut men here it goes:

Min far har en V70 -98 TDI med dieselvärmare men saknar tydligen timer på den. Är det någon som vet om det bara är en mjukvara som behövs eller behöver man köpa en speciell timer sedan ladda in mjukvara? I såfana fall, någon som vet vad en sådan går lös på, samt vad som krävs för att få det att fungera?

mvh Jonas Hedberg
Användarvisningsbild
av Statsminister
Ingen som har lite kunskap att bidra med? :/
av Frigge
På en 98:a köper man väl bara till ett tidur tror jag.
av aTommyC
Du kjøper et timer-kit. Det inkluderer et kabelsett. Timeren skal ha kontakt med styringsenheten (for klimaanlegget, jeg har ECC. Vet ikke hvordan det er på biler med AC eller vanlig varmeapparat), du må modifisere noen kontakter bak hanskerommet og ved parkeringsvarmeren. Gjort på etpar timer om du er litt handy.

Utførlig monteringsanvisning fulgte med på min, relativt enkelt å få på plass.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej jag har också problem med diesel värmare köpte kabel och kopplade som den ska men nästa dag motor va kall hittade ingen fel än + började bilen ryka vit rök ifram när man stänger av bilen då låter de som fläckten går men de är de inte vet non vad de kan vara de bara när bilen är kall jag menar under 0 de handlar om en s70 99-00 tdi
av aTommyC
Det at timeren ikke starter kan skyldes problemer med tilleggsvarmeren. Dette skal generere feilkode.

Hvit røyk er normalt, varmeren slukker, og viften går for å fjerne røyk og overskuddsfuel.

Starter varmeren når du trigger oppstart manuelt?
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]